skip to Main Content

Ο σχεδιασμός του νέου ΒΟΑΚ λύνει κυκλοφοριακά προβλήματα και για τους Λασιθιώτες

https://www.anatolh.com/2022/09/18/o-schediasmos-tou-neou-voak-lynei-kykloforiaka-provlimata-kai-gia-tous-lasithiotes/

 

Η λειτουργία του νέου ΒΟΑΚ και η σύνδεσή του με το νέο αεροδρόμιο Καστελίου πρόκειται να εξυπηρετήσει τουριστικά και το Λασίθι. Το ερώτημα που γεννάται σε τοπικούς φορείς και παράγοντες του τουρισμού, είναι αν υπάρχει πρόβλημα στις αλλαγές που θα γίνουν ή αν έχουν προβλεφθεί λύσεις για τις απαιτούμενες κυκλοφοριακές συνδέσεις χωρίς ταλαιπωρία για τους επισκέπτες, τους οδηγούς και γενικά τους μόνιμους ή προσωρινούς κατοίκους στις τουριστικές ζώνες από το Ηράκλειο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο και την Ελούντα.

Ανισόπεδος κόμβος Μαλίων

Τα καλά νέα είναι πως στο νέο τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος- Νεάπολη λύνονται όλα τα προβλήματα που έχουμε σήμερα. Ενδεικτικό είναι η αδυναμία που έχουν οι Λασιθιώτες να κινηθούν από και προς το Οροπέδιο Λασιθίου από τα Μάλια.

«Ο ανισόπεδος κόμβος Μαλίων έχει μελετηθεί στα πλαίσια της προμελέτης που έγινε για το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος- Νεάπολη έχει χωροθετηθεί και προβλέπονται όλες οι κινήσεις από και προς το Λασίθι, καθώς επίσης από και προς τα Μάλια», εξηγεί ο Γιώργος Αγαπάκης, Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ Α.Ε..

Όπως αναφέρει, «υπάρχει ένα θεματάκι στη σύνδεση των Μαλίων, επειδή ο δρόμος των Μαλίων είναι στενός και απαιτείται όπως έχει προτείνει και με την πρόταση του Τεχνικού Επιμελητηρίου ένας περιμετρικός δρόμος του σχεδίου πόλης των Μαλίων. Σε ό,τι αφορά όμως το Λασίθι έχει όλες τις κινήσεις από και προς Άγιο Νικόλαο, Ηράκλειο και λοιπά. Το έργο θα προχωρήσει μαζί με το Χερσόνησος Νεάπολη, αφού ο κόμβος αυτός είναι ενσωματωμένος στο πλαίσιο της μελέτης και του έργου Χερσόνησος Νεάπολη του γνωστού έργου ΣΔΙΤ, το οποίο αποτελεί τμήμα του», σημειώνει.

Η εξήγηση και μόνη αυτή του κ. Αγαπάκη, μαρτυρεί την σημασία του τμήματος για το Λασίθι, αλλά και το γεγονός πως είναι αναγκαία η έγκαιρη αντιμετώπιση των κινήσεων εν όψει της επόμενης τουριστικής σεζόν.

Νέο Αεροδρόμιο –Λασίθι

«Δεν θα υπάρχει πρόβλημα με την οδική σύνδεση του Λασιθίου και θα γίνεται από τον κόμβο Καστελίου», εξηγεί ο Γιώργος Αγαπάκης. «Αναβαθμίσαμε εμείς σαν Διεύθυνση Συγκοινωνιακών έργων του ΟΑΚ τον κόμβο, ο οποίος μπορεί να πάρει τις κινήσεις από το αεροδρόμιο», σημειώνει. Συνεπώς, το Λασίθι δεν πρέπει να ανησυχεί για το θέμα αυτό.

Από εκεί και πέρα υπάρχει μια παλιά μελέτη σύνδεσης της Χερσονήσου, κυρίως με το ΒΟΑΚ, η οποία φτιάχνει έναν ακόμη ενδιάμεσο κόμβο. Ανάμεσα του ανισόπεδου Κόµβου Καστελλίου και των Αγριανών.

«Εμείς θεωρούμε και το έχουμε πει και εγγράφως ότι δεν απαιτείται αυτός ο κόμβος, διότι καλύπτονται όλες αυτές οι ανάγκες από τον αναβαθμισμένο κόμβο του Καστελλίου. Μάλιστα, έχουμε προτείνει βόρειες και νότιες, δηλαδή να γίνουν 2 κυκλικοί κόμβοι ούτως ώστε να αποφεύγονται οι αριστερές στροφές που συνήθως δημιουργούν πρόβλημα».

ΒΟΑΚ εντός Λασιθίου

Ο Γιώργος Αγαπάκης πιστεύει πως τα τμήματα του Λασιθίου θα προχωρήσουν γρήγορα και μάλιστα εντός της φετινής χρονιάς θα έχουν εξελίξεις.

«Έχουμε εξέλιξη στο κομμάτι που αφορά το Καλό Χωριό. Εκτιμώ ότι όλα τείνουν και η προσπάθειά μας είναι να πάμε για δημοπράτηση. Τουλάχιστον ένα από τα δύο έργα μπορεί να πάει μέσα στο ‘22. Και το άλλο να πάει σε δημοπράτηση μέχρι το ερχόμενο Πάσχα. Έτσι, τόσο το τμήμα Καλό Χωριό- Φρουζή και παράκαμψη Παχιάς Άμμου μπορούν να δημοπρατηθούν μέχρι το καλοκαίρι του 2023. Συνεπώς να έχουμε εξελίξεις για τον ΒΟΑΚ», αναφέρει ο κ. Αγαπάκης.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΤΣΑΛΑΚΗΣ

Back To Top