Ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε ανακοινώνει την πρόσκληση σε διαπραγμάτευση για την προμήθεια : «Προμήθεια…
Διευκρινήσεις επί του περιεχομένου δημοσιευμάτων που αφορούν στην μελέτη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης «Αρχική Τεχνική Λύση Αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο από Χανιά (Σούδα) έως Άγιο Νικόλαο».
Διευκρινήσεις επί του περιεχομένου δημοσιευμάτων που αφορούν στην μελέτη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης «Αρχική Τεχνική Λύση Αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο από Χανιά (Σούδα) έως Άγιο Νικόλαο».
Ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. με αφορμή δημοσιεύματα σχετικά με την «Αρχική Τεχνική Λύση Αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο από Χανιά (Σούδα) έως Άγιο Νικόλαο» διευκρινίζει τα κάτωθι:
« Ένας διαγωνισμός παραχώρησης, για την κατασκευή ενός μεγάλου αυτοκινητοδρόμου όπως είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, απαιτεί χρόνο και σειρά συντονισμένων διαδικασιών προετοιμασίας, σε πολλά επίπεδα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η πρώτη φάση των διαγωνισμών παραχώρησης των λοιπών αυτοκινητοδρόμων που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα (Κόρινθος – Πάτρα, Ιόνια Οδός, κλπ) ξεκίνησε το 2001 και οι συμβάσεις υπεγράφησαν το 2008 – 2009.
Δυστυχώς μετά από τόσα χρόνια και σειρά μελετών που είχαν ανατεθεί κατά καιρούς με χρηματοδότηση από το κεντρικό και περιφερειακό ΠΔΕ, το 2016 δεν υπήρχε μία αρχική έστω συνολική τεχνική κοστολογημένη λύση για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο. Σημαντικά τμήματα (χαρακτηρισμένα ως δύσκολα) δεν είχαν μελετηθεί καθόλου, όπως είναι το τμήμα Σούδα – Καλύβες στον Νομό Χανίων, η Αγία Πελαγία στον Νομό Ηρακλείου και το Σεληνάρι στον Νομό Λασιθίου.
Για τον λόγο αυτόν, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέθεσε στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης να προχωρήσει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την εξεύρεση μίας Αρχικής Τεχνικής Λύσης κατ’ αρχήν από τα Χανιά μέχρι την Χερσόνησο Ηρακλείου και στην συνέχεια, μετά από ομόφωνο αίτημα όλων των φορέων (Περιφέρειας, Δήμων, κλπ) και την αποδοχή του από τον Πρωθυπουργό στο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο, μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Σκοπός ήταν να καταστεί δυνατή η έναρξη συζητήσεων για την εξεύρεση των αναγκαίων χρηματοδοτικών πόρων και η διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την προεπιλογή των υποψηφίων παραχωρησιούχων και την έναρξη του ανταγωνιστικού διαλόγου.