Ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε., ανακοινώνει την ολοκλήρωση της διαδικασίας «Αξιολόγησης της 2ης Πρόσκλησης του…
Επετειακό Συνέδριο με τίτλο «H KΡΗΤΗ ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ: Προβλήματα, Προκλήσεις και Προοπτικές στην Κοινωνία, Οικονομία, Πολιτική και Υγεία» από την Σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης
Από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. ανακοινώνεται ότι:
Στο Επετειακό Συνέδριο με τίτλο «H KΡΗΤΗ ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ: Προβλήματα, Προκλήσεις και Προοπτικές στην Κοινωνία, Οικονομία, Πολιτική και Υγεία» το οποίο διοργάνωσε η Σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης στις 1 και 2 Δεκεμβρίου στην Πανεπιστημιούπολη Ρεθύμνου, παρουσιάστηκε εργασία με θέμα: «Η σημασία της πολιτιστικής οικονομίας στην τοπική ανάπτυξη» από την Δρ. Ε. Σπανουδάκη εκ μέρους του Ο.Α.Κ. Α.Ε.
Η παρουσίαση είχε ως κεντρικό θέμα την τεκμηρίωση της θετικής επίδρασης της πολιτιστικής οικονομίας στη τοπική ανάπτυξη. Τα συμπεράσματα εξήχθησαν από την έρευνα με θέμα «Τοπική ανάπτυξη στα Χανιά μέσω της Δημιουργικής Οικονομίας», που ερεύνησε το τρόπο μέσω του οποίου μια τυπική μεσογειακή περιοχή (ενδιαφέρον φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, εντυπωσιακά παράλια, ευκολία επικοινωνίας, σημαντικές υποδομές φιλοξενίας και εστίασης, ήπιο κλίμα, ανθρώπινο δυναμικό), μπορεί να αναπτυχθεί οικονομικά. Κομβική θεωρείται η σύνδεση του τοπικού Πολιτιστικού Προϊόντος με το τουρισμό. Η έρευνα βασίζεται: 1/στα θετικά αποτελέσματα της Δημιουργικής Οικονομίας όπως καταγράφονται από τις στατιστικές, και 2/στις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τοπική, περιφερειακή και εθνική ανάπτυξη μέσω στήριξης των επιχειρήσεων του πολιτιστικού και δημιουργικού τομέα. Βασικός στόχος να προταθεί ένα μοντέλο ανάπτυξης δίχως μείζονες υποδομές, με ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό βασισμένο στο τοπικό Πολιτιστικό Προϊόν (Π.Π.), στην ανθρώπινη γνώση και δημιουργικότητα. Τα αποτελέσματα (προέκυψαν από συστηματική παρακολούθηση τριών ετών δημοσίων και ιδιωτικών δομών του πολιτιστικού τομέα) υπέδειξαν προβληματική επιχειρηματικότητα: 1/απουσία στρατηγικού σχεδιασμού και διοικητικής οργάνωσης, 2/ αδιάφορο και μη-εμπορεύσιμο Π.Π. (non-tradable), 3/έλλειμμα συνεργειών και καινοτομίας, 4/απροθυμία δικτύωσης. Η απουσία δυναμικών επιχειρήσεων στους τομείς των Πολιτιστικών και Δημιουργικών Βιομηχανιών (Π.Δ.Β.), παράλληλα με την δυναμική μη-παραγωγικών κλάδων (π.χ. η «εξειδίκευση» της Κρήτης είναι οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων) έχει ως συνέπεια υψηλά ποσοστά ανεργίας ειδικά στους νέους, κατακρήμνιση οικονομικών κλάδων όπως η κτηματαγορά και οι κατασκευές.
Ο Ο.Α.Κ. Α.Ε. στα πλαίσια της διάχυσης της τεχνογνωσίας που κατέχουν τα στελέχη του θα συνεχίσει να λαμβάνει μέρος σε επιστημονικά συνέδρια και να στηρίζει την έρευνα με συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα με ΑΕΙ και άλλους κοινωνικούς εταίρους. Τελικός στόχος ο σχεδιασμός και υλοποίηση έργων που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.